علاوه بر داشتن شناخت دقیق از مخاطبان هدف، باید بدانید که می خواهید چطور به سمت آن ها پیش بروید. البته که راه های مختلفی برای ارتباط برقرار کردن با ن در محدوده سنی 30-45 سال و مردان -25 سال وجود دارد. به همین دلیل است که باید مخاطبان خود را بشناسید، هر چقدر این شناخت بهتر باشد، بهتر می توانید با آن ها صحبت کرده و پیام خود را با لحن مناسب برایشان مخابره کنید.
هر برند شخصیت، استایل و لحن صدای مخصوص به خود را دارد، همان طور که هر شبکه اجتماعی نیز به صورت جداگانه به این صورت است. شما از همان متنی که در اینستاگرام استفاده کرده اید در لینکدین استفاده نمی کنید، درست است؟ به همین دلیل است که باید صدای برند خود را با کپشن های اینستاگرام خود وفق دهید. از یک لحن اطلاعاتی و غیررسمی (در صورتی که برای برندتان امکان پذیر است) استفاده کنید تا به مخاطبان نشان دهید که برند شما چقدر معتبر و انسانی است، که راه عالی نیز برای ایجاد تعامل با پست های شما می باشد.
3 – خط اول خود را جذاب بنویسید
مطمئناً می دانید که اینستاگرام برای تجربه بر روی موبایل بهینه سازی شده است. آیا می دانستید که این یعنی تنها 125 کاراکتر اول کپشن اینستاگرام شما در فید کاربران نمایش داده می شوند؟ با این وجود، این موضوع بدین معنی نیست حتماً باید کپشن های اینستاگرام خود را بسیار کوتاه کنید. به جای این کار، محتوای مهم و دعوت به عمل های خود را در اوایل متن قرار دهید و منشن ها و هشتگ ها را در انتهای متن. و بهتر اس
وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ را بدانید
یادتان باشد که شما باید توجه مخاطبان را به خود جلب کنید! برای این کار، باید کاری کنید تا خط اول کپشن اینستاگرام شما به شدت تعامل برانگیز باشد. می توانید با گفتن چیزی که خیلی تحریک کننده به کلیک کردن و خواندن بیشتر است کنجکاوی کاربران را برانگیزید و یا با استفاده از سوالات، بیانیه های جالب و آفرهای اختصاصی توجهشان را جلب کنید.
هر استراتژی که انتخاب می کنید، باید در نظر داشته باشید که هدف ایجاد توجه و کنجکاوی کاربران است تا احتمال خواندن کپشن کامل و تعامل با پست های شما بالاتر برود. در قسمت پایین می توانید مثالی از BenefitCosmetics ببینید که از خط اول کپشن خود برای جلب توجه مخاطبان استفاده می کنند.
4 – ساختار کپشن خود را در نظر بگیرید
همان طور که بالاتر اشاره شد، اینستاگرام تنها اجازه دیدن 125 کاراکتر اول متن را به شما می دهد، اما این بدین معنی نیست که شما باید از نوشتن کپشن های طولانی تر اجتناب کنید.
کپشن های کوتاه و جذاب می توانند گزینه ای عالی باشند اگر مناسب مخاطبان هدف شما باشند، اما اگر می خواهید کپشن های طولانی تر بنویسید، چند نکته در مورد فرمت نویسی است که می توانید آن ها را دنبال کنید این کپشن ها راحت تر خوانده شوند:
- کپشن های اینستاگرام خود را در یک برنامه متنی بنویسید: در صورتی که از اپلیکیشن اینستاگرام برای نوشتن کپشن استفاده کنید، بعد از این که متن خود را نوشتید و Done را فشردید هر گونه فرمت دهی حذف خواهد شد. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم کپشن اینستاگرام خود را در Note گوشی خود یا برنامه های مربوط به تایپ متنی پیش نویسی کنید تا بتوانید میان پاراگراف ها خط فاصله قرار دهید.
- قبل یا بعد از پاراگراف ها از ایموجی استفاده نکنید: اگر می خواهید از ایموجی ها در کپشن اینستاگرام خود استفاده کنید، قبل یا بعد از اتمام پاراگراف ها این کار را نکنید. در نظر داشته باشید که اگر از یک ایموجی به عنوان آخرین کاراکتر پاراگراف خود استفاده کنید، فاصله میان خطوط از بین می رود. اضافه کردن علامت های نوشتاری بعد از ایموجی می تواند این مشکل را حل کند. بنابراین قرار دادن نقطه یا علامت تعجب یا سوال و علائم دیگر بعد از ایموجی فاصله میان خطوط را حفظ می کند.
5 – از دعوت به عمل ها برای ایجاد ترافیک و تعامل استفاده کنید
بهترین شیوه برای تعامل با مخاطبان و افزایش پتانسیل اینستاگرام شما شامل کردن یک دعوت به عمل در کپشن اینستاگرام است. از آن جایی که اینستاگرام لینک های قابل کلیک را تنها به بخش بایوگرافی پروفایل اینستاگرام شما محدود می کند، مطمئن شوید که دنبال کنندگان خود را به بازدید از وب سایت یا انجام یک عمل دیگر از طریق کپشن های خود تشویق می کنید.
در اینستاگرام رایج ترین دعوت به عمل “لینک در بایو” است اما همچنان تعداد زیادی کال تو اکشن خوب وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.
1 – تگ ها: دنبال کنندگان را با دعوت کردن از آن ها با تگ کردن دوستانشان زیر پست برای به اشتراک گذاشتن پست خود تشویق کنید. این یک تاکتیک عالی برای افزایش دسترسی و تعداد دنبال کنندگان شماست. این شیوه همچنین یک راه عالی برای ایجاد علاقه به صورت یک مسابقه است، اگر دوست داشته باشید که به این شیوه با جامعه خود تعامل برقرار کنید.
2 – سوالات: پرسیدن یک سوال از دنبال کنندگان می تواند شیوه ای عالی برای ایجاد تعامل باشد. از آن ها بخواهید که زیر پست های شما کامنت بگذارند، شما می توانید از پاسخ های این افراد برای یافتن ایده های جدید برای محتوا استفاده کنید.
3 – Repost: اکنون در اینستاگرام شما می توانید هرگونه محتوایی که می بینید را در استوری های اینستاگرام به اشتراک بگذارید. می توانید بیشترین استفاده از این قابلیت را با شامل کردن یک دعوت به عمل و درخواست از مخاطبان برای به اشتراک گذاری پست شما در استوری خود ببرید. قبل از استفاده از این کال تو اکشن، مطمئن شوید که هم راستا با مدل پستی است که می خواهید به اشتراک گذاشته شود.
4 – مسابقه: مسابقات شیوه ای عالی برای افزایش تعامل و آگاهی از برند در شبکه های اجتماعی هستند. هر چه باشد همه مردم می خواهند شانس بردن چیزی را داشته باشند! زمانی که یک مسابقه راه اندازی می کنید، چطور مردم را در آن دخیل خواهید کرد؟ درست است، با گفتن این که در این مسابقه شما شرکت کنند آن هم به وسیله کپشن اینستاگرام!
در واقع مسابقات بهترین راه ایجاد تعامل و دسترسی بیشتر برای پست های اینستاگرام شما هستند، چون علاوه بر کامنت گذاشتن زیر پست های شما، بیشتر اوقات، دنبال کنندگان شما لازم است که دوستان خود را تگ کنند که در نتیجه می تواند دسترسی شما را دو یا سه برابر کند. برای این که دعوت به عمل های خود را موثرتر کنید، به دنبال کنندگان خود بگویید که چرا باید دعوت به عمل شما را دنبال کنند، این کار آن ها را به انجام این عمل تشویق کرده و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.
درباره این سایت