محل تبلیغات شما

دیجیتال مارکتینگ 

چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال زیر مجموعه مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات هست و به طور کلی مجموعه فعالیت ها و ابزارهایی هستند که در بستر وب (اینترنت،موبایل) مورد استفاده قرار می گیرند.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست ؟

معمولا کارشناس دیجیتال مارکتینگ به کسی می گویند که در زمینه های آنلاین از جمله : تبلیغات آنلاین، بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، شبکه های اجتماعی، سئو و استراتژی فعال باشد.

وظایف یک کارشناس دیجیتال چیست ؟

به طور کلی اگر بخواهیم فرصت های شغلی و تخصص های مختلف کارشناس دیجیتال مارکتینگ را شرح بدهیم می توانیم به موارد زیر اشاره کرد :

  • کارشناس تولید محتوا
  • کارشناس سئو (بهینه‌سازی سایت)
  • کارشناس بازاریابی
  • کارشناس فروش
  • کارشناس تبلیغات
  • کارشناس شبکه‌های اجتماعی
  • طراح ui ،ux
  • طراح وب

در ادامه هر کدام از این وظایف را به تفصیل شرخ خواهیم داد :

کارشناس تولید محتوا:

با گسترش فناوری اطلاعات و افزایش کسب و کارهای آنلاین (سایت، شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و …)نیاز به کارشناس تولید محتوا به شدت افزایش پیدا کرده و تقریبا اکثر کسب و کار را به دنبال فردی جهت تولید محتوا هستند (

بازاریابی محتوا چیست؟). تولید محتوا می تواند به صورت متنی، صوتی، تصویری یا ویدیویی یا به صورت ترکیبی از این موارد باشد .

معمولا یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید توانایی نوشتن خوبی داشته باشد هم چنین یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید بتواند با نرم افزارهای مختلف گرافیکی از جمله: فتوشاپ بخوبی کار کند و تصاویر گرافیکی با کیفیت و منحصر به فرد تولید کند، درصورتی که کار در حجم بزرگتری انجام شود معمولا از یک گرافیست استفاده خواهد شد. همچنین بهتر است که کارشناس دیجیتال مارکتینگ توانایی کار با نرم افزارهای تدوین ویدیو از جمله پریمیر و … را هم داشته باشد، اگر چه بهتر است که تدوین ویدیو توسط فردی انجام بگیرد که متخصص تدوین ویدیو باشد ولی با این وجود هنگام استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ و در آگهی استخدام این موارد ذکر خواهد شد.

اگر شما هر کدام از این تخصص را بلد باشید می توانید سریعتر و راحت و با درآمد بالاتری استخدام شوید.

وظایف کارشناس تولید محتوا متنی :

  • نوشتن محتوای متنی خوب (سایت، اینستاگرام و …)
  • ایجاد و ویرایش تصاویر

مهارت های مورد نیاز کارشناس تولید محتوای متنی :

  • خلاقیت در نوشتن
  • مسلط به اصول نگارش (با توجه به زمینه فعالیت شما: فارسی یا زبان های دیگر)
  • آشنا با CMS های مختلف مدیریت محتوا (از آنجایی که امروزه اکثر سایت ها با CMS وردپرس طراحی می شوند، در صورتی که کارشناس تولید محتوا با وردپرس آشنا باشد، فرصت های شغلی بیشتری خواهد داشت.)
  • آشنایی ابندایی با نرم افزارهای گرافیکی و تدوین از جمله فتوشاپ، پریمیر و …
  • وظایف کارشناس تولید محتوای تصویری و ویدیویی :

  • طراحی عکس‌های خلاقانه
  • طراحی کاتالوگ‌، بروشور، بنر
  • طراحی پست‌های اینستاگرام
  • طراحی اینفوگرافیک
  • تدوین ویدئو
  • تولید موشن‌گرافی
  • مهارت های مورد نیاز کارشناس تولید محتوای تصویری و ویدیویی :

  • تسلط به نرم‌افزارهایی مثل Photoshop ،Corel ،Illustrator
  • تسلط به نرم‌افزارهای تدوین مثل Premier
  •  

    درآمد کارشناس تولید محتوا :

    درآمد یک کارشناس تولید محتوا بر اساس حجم کاری و کارهایی که قرار هست انجام دهد و همچنین تخصص های کارشناس تولید محتوا متغیر است.

    اگر بخواهیم به صورت حدودی بگوییم درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگی که در حوزه تولید محتوا فعالیت می کند اگر کمتر از 2 سال سابقه کاری داشته باشد بین 1000000 تا 3500000 میلیون تومان و اگر بیشتر از 2 سال سابقه کار داشته باشد می تواند درآمدی بین 3500000 تا 5000000 میلیون تومان داشته باشد.

    کارشناس سئو (بهینه سازی وب سایت) :

    تولید محتوا بدون سئو (

    سئو چیست؟) طبق ضرب المثل معروف آب در هاون کوبیدن کاری بی فایده هست. شاید در گذشته که کسب و کارهای آنلاین پیشرفت زیادی نداشتند و محتوای غنی وجود نداشت امکان رشد کسب و کارها بدون سئو وجود داشت اما امروزه نه. در گذشته حتی نیازی به تولید محتوا آنچنانی نبود و کسب و کارها می توانسند تنها با کیورد استافینگ به صفحات اول گوگل برسند.

    وظایف کارشناس سئو (SEO) :

  • کارشناس سئو باید بتواند برای آن کسب و کار یک استراتژی بر اساس کلمه کلیدی مناسب تدوین کند.
  • کارشناس سئو باید توانایی تحلیل سایت و ابزارهای مختلف سئو از جمله : گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول، ماز (MOZ)، Ahref و …. را داشته باشد.
  • یک کارشناس سئو باید بتواند با استفاده از ابزارهای مختلف رقبا را تجزیه و تحلیل کند.
  • مهارت های مورد نیاز کارشناس سئو :

  • مسلط به سئو داخلی، خارجی و فنی
  • بهتر است که کارشناس سئو در حد کمی با زبان های برنامه نویسی PHP ،ASP،HTML و CSS آشنا باشد، هرچند که HTML و CSS را می شود خیلی سریع یاد گرفت.
  • مسلط به ابزارهای سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، تگ منیجر و …
  • درآمد کارشناس سئو و بهینه سازی :

    درآمد یک کارشناس سئو با توجه به میزان کار و رقابت در آن حوزه متفاوت است. برخی از سئوکارها قراردادهای کاری خود را بصورت پروژه ای، برخی به صورت درصدی، افزایش فروش یا ماه به ماه می بندند .

    اما اگر بخواهیم به صورت حدودی درآمد سئوکارهایی که به صورت ماه به ماه حقوق دریافت می کنند را نام ببریم می تواند عددی بین 1 تا 10 میلیون تومان و بالاتر به ازای هر پروژه باشد.

    اگر یک کارشناس سئو تصمیم داشته باشد استخدام شود اگر کمتر از دو سال سابقه کار داشته باشد می تواند حقوقی بین 1000000 میلیون تومان تا 3500000 میلیون تومان داشته باشد و اگر سابقه کاری بین 3 تا 7 سال داشته باشد حقوق بین 3500000 میلیون تومان تا 10000000 میلیون تومان داشته باشد. حتی حقوق کارشناس دیجیتال مارکتینگ در زمینه سئو می تواند تا 100 میلیون تومان در ماه هم برسد.

    کارشناس بازاریابی (Marketing) :

    در خیلی از مواقع کارشناس بازاریابی و فروش را با هم دیگر ذکر می کنند ولی در بازار کار دیجیتال مارکتینگ کارشناس بازاریابی و کارشناس فروش دو مقوله مجزا هستند و در شرکت های بزرگ این دو واحد از هم جدا هستند.

    همچنین بازاریابی و ویزیتوری با هم متفاوت هستند؛ بازاریاب به کسی می گویند که اطلاعات بازار را بررسی و جمع آوری کرده و بر اساس تجزیه و تحلیل آمار به دست آمده، اقدام به طراحی ت های تبلیغاتی و طراحی محصولات می نماید اما ویزیتور کسی است که با مخاطب ارتباط برقرار کرده و محصول را را معرفی کرده و وی را مجاب می کند تا محصول مورد نظر را خریداری کند.

  • وظایف کارشناس بازاریابی :

  • کارشناس بازاریابی باید بتواند بر روی بازار تحقیق کرده و بر اساس بهترین استراتژی برای تولید، توزیع و فروش مشتری مورد نظر را پیدا کند.
  • باید بتواند جهت توسعه بازار استراتژی های جدید را اجرا کند.
  • کارشناس بازاریابی باید بتواند اطلاعات مشتریان را نگه داری کرده و جهت بهبود فرآیندها و استراتژی آنها را تجزیه و تحلیل کند.
  • کارشناس بازاریابی باید بتواند از طریق روش های مختلف از جمله : تماس صوتی، اس ام اس مارکتیگ و یا ایمیل مارکتینگ با مشتریان ارتباط برقرار کند.

مهارت های مورد نیاز کارشناس بازاریابی :

  • تسلط به مفاهیم مشتری‌مداری
  • آشنا با نرم‌افزار CRM
  • آشنا با ابزار تحلیل داده‌ها مثل گوگل آنالیتیکس

درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ : کارشناس بازاریابی

یک کارشناس بازاریابی در صورت که سابقه کاری کمتر از 2 سال داشته باشد می تواند درآمد ماهیانه 2500000 میلیون تومان تا 3500000 میلیون تومان داشته باشد و اگر سابقه کاری بین 3 تا 7 سال داشته باشد این درآمد بین 3500000 میلیون تومان تا 8000000 میلیون تومان برسد.

کارشناس فروش :

همانطور که در بالا گفته شد کارشناس بازاریابی و کارشناس فروش از همدیگر متفاوت هستند. کارشناس فروش بر اساس ت هایی که در بخش بازاریابی تنظیم شده به برقراری ارتباط با مشتری، مذاکره جهت فروش، ارائه قیمت و نهایتا ثبت قرارداد یا فروش محصول و خدمات اقدام می کند.

وظایف کارشناس فروش :

  • کارشناس فروش باید بتواند افرادی که تیم بازاریابی پیدا کرده به مشتری تبدیل کند.
  • کارشناس فروش باید بتواند اسپانسر مناسب برای تولید محصولات یا خدمات پیدا کند.

مهارت های مورد نیاز کارشناس فروش :

  • آشنا به فنون مذاکره
  • آشنایی با حسابداری
  • آشنایی با نرم‌افزار اکسل
  • برقراری ارتباط مفید با مشتریان
  • آشنا با نرم‌افزار CRM

 

کارشناس تبلیغات :

از آنجایی که در مورد بازار کار دیجیتال مارکتینگ صحبت می کنیم پس بیشتر صحبت ما در مورد تبلیغات در فضای آنلاین هست. یک کارشناس تبلیغات باید با روش های مختلف تبلیغات در فضای آنلاین آشنا باشد و بتواند محتوای تبلیغاتی مناسبی تهیه کند تا مخاطب را جذب کند.

وظایف کارشناس تبلیغات :

  • کارشناس تبلیغات باید بتواند محتوای تبلیغاتی مناسب را تولید نماید.
  • کارشناس تبلیغات باید بتواند کمپین های تبلیغاتی را در فضای دیجیتال برنامه ریزی و اجرا کند.
  • باید بتواند نرخ تبدیل تبلیغات را محاسبه کند به این معنی که محاسبه کند به نسبت هزینه ای که برای تبلیغات شده چه تعداد مخاطب جذب شده است.
  • باید بتواند عملکرد تبلیغات را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین گزینه را انتخاب نماید.

مهارت های مورد نیاز کارشناس تبلیغات :

  • خلاقیت
  • به اصول 

    کپی رایتینگ مسلط باشد؛ منظور از کپی رایتینگ استفاده درست از کلمات جهت متقاعد کردن مخاطب است.

  • به اصول برندینگ مسلط باشد.
  • آشنایی با تیپ های شخصیتی
  • تسلط به گوگل ادز

درآمد کارشناس تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ :

در بازار کار دیجیتال مارکتینگ، یک کارشناس تبلیغات دیجیتال که کمتر از 2 سال سابقه کاری دارد می تواند درآمدی بین 1500000 میلیون تومان تا 3500000 میلیون تومان داشته باشد و اگر بین 3 تا 7 سال سابقه کار دیجیتال مارکتینگ داشته باشد حقوق بین 3500000 تا 5000000 میلیون تومان داشته باشد.

کارشناس شبکه‌های اجتماعی (Social Networks) :

به دلیل قدرتمند بودن اینستاگرام در شبکه های اجتماعی به معض صحبت از شبکه های اجتماعی، اینستاگرام در ذهن ما می آید اما در بازار کار دیجیتال مارکتینگ یک کارشناس شبکه های اجتماعی باید بتواند تمامی شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، توییتر، لینکدین، تلگرام را مدیریت کند و با گسترش کسب و کارها در فضای آنلاین تقریبا اکثر کسب و کار ها به فردی جهت مدیریت شبکه های اجتماعی نیاز دارند که در اصطلاح ادمین گفته می شود.

وظایف کارشناس شبکه اجتماعی:

  • تحلیل داده‌های ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی و اجرای استراتژی‌های جدید مطابق با آن‌ها
  • اجرای کمپین‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی
  • تعیین استراتژی برای شبکه‌های اجتماعی
  • تعامل با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی

مهارت های مورد نیاز کارشناس شبکه های اجتماعی :

  • خلاقیت
  • آشنایی با نرم افزارهایی مثل Office ,Illustrator ,Photoshop
  • آشنایی با اصول کپی رایتینگ
  • تسلط به ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی

درآمد کارشناس شبکه های اجتماعی :

فردی که تحت عنوان کارشناس شبکه های اجتماعی مشغول به کار است در صورتی که کمتر از 2 سال سابقه کاری داشته باشد درآمد بین 1000000 تا 3500000 میلیون خواهد داشت و اگر بین 3 تا 7 سال سابه کاری داشته باشد حقوق وی بین 3500000 تا 5000000 میلیون تومان می باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست

طراح UI ،UX :

تقریبا در هر سیستم کسب و کار آنلاین در بازار کار دیجیتال  مارکتینگ حضور طراح UI و UX  ضروری است . UI و UX بحث مفصلی هست اما اگر بخواهیم به طور خلاصه معنی این دو را تعریف کنیم، UI مخفف User Interface Design می باشد که به معنی طراحی رابط کاربری می باشد و UX مخفف User experience Design هست که به معنی طراحی تجربه کاربری می باشد.

وظایف طراح رابط کاربری یا طراح UI:

  • پیاده‌سازی تمامی نیازهای طراحی (Visual Design) و UX برای محصول (برگزاری جلسه، اجرا، تست و بهینه‌سازی)
  • شناخت کامل از کاربر سایت و نیاز‌ها‌ی وی
  • همکاری در تحلیل، بررسی، بروزرسانی و بهینه‌سازی User Journey طراحی شده
  • همکاری در برگزاری جلسه‌ها و ارائه راهکار برای تست و بهینه‌سازی محصول برای کاربر نهایی در همه جوانب
  • پیگیری پروسه از طراحی تا تست، اجرا و بهینه سازی
  • آشنایی با مفاهیم رنگ‌ها و استفاده بهینه از آن‌ها
  • ارائه راهکارهای طراحی و UX بر اساس دیتا و با در نظر گرفتن نیازها و نحوه کارکرد محصول
  • تسلط به نرم افزار های گرافیکی فتوشاپ، Illustrator یا دیگر ابزارهای طراحی بصری و قالب سایت

مهارت های مورد نیاز طراح UI:

  • یک طراح UI بهتر است که دارای مدرک تحصیلی مهندسی نرم افزار باشد.
  • آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و Illustrator
  • تجربه کار تیمی
  • برقراری ارتباط موثر با دیگران
  • روانشناسی رنگ ها
  • اصول مشاوره
  • طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو (Responsive Design)
  • تخیل
  • خلاقیت
  • طراحی رابط کاربری
  • طراحی صفحات وب

وظایف طراح تجربه کاربری یا طراح UX :

  • انجام تحقیقات کاربر
  • ایجاد پرسونا (personas) کاربر
  • تعیین معماری اطلاعات یک محصول دیجیتال
  • طراحی جریان کاربر و وایرهای فریم
  • ایجاد نمونه های اولیه
  • انجام آزمایش کاربر

مهارت های مورد نیاز طراح UX :

مهارتهای نرم(Soft Skills)

  1. کنجکاوی
  2. همدلی
  3. یادگیری مداوم در طراحی UX
  4. تفکر انتقادی طراح UX
  5. همکاری و ارتباطات

مهارتهای سخت (Hard Skills)

  1. Wireframing
  2. طراحی بصری و UI
  3. نمونه سازی و آزمایش در طراحی UX
  4. تحقیق و تحلیل
  5. سازماندهی اطلاعات (معماری اطلاعات)
  6. طراحی UX برای توسعه

طراح وب (Web Designer):

با وجود اینکه کسب و کارهای آنلاین می تواند کسب و کار خود را به سادگی در بستر وب و شبکه های اجتماعی راه اندازی کنند اما تقریبا اکثر کسب و کارها به سایت نیاز خواهند داشت. البته با وجود cms های مدیریت محتوا مانند وردپرس طراحی سایت ساده تر شده و طراحی سایت با کمترین هزینه امکان پذیر شده است.

وظایف طراح وب :

اگر بخواهیم به صورت کلی وظایف طراح وب را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک تا سه جلسه مشاوره و صحبت در مورد سایت و درک درست از درخواست های کارفرما
  • طراحی طرح اولیه و نشان دادن به مشتری – معمولا طرح ابتدا روی کاغذ و بعد در فتوشاپ طراحی می شود
  • استفاده از کدنویسی و تکنولوزی های به روز
  • آپلود سایت روی هاست یا سرور و کانفیگ اولیه آن
  • درست کردن صفحات مختلف سایت بدون محتوا مثل درباره ما
  • لود مناسب سایت (سرعت سایت)
  • تغییرات سایت در صورت درخواست مشتری (معمولا تا سه تغییر اساسی)
  • تست کامل سایت در حضور کارفرما
  • پشتیبانی رایگان تا یک ماه

مهارت های مورد نیاز طراح وب :

  • آشنایی با (HTML (Hypertext Markup Language
  • آشنایی با (CSS (Cascading Style Sheets
  • تسلط بر زبان های برنامه نویسی ++PHP ,ASP ,Java ,Perl ,C
  • آشنایی با UI و UX
  • آشنایی با JavaScript
  • طراحی واکنشگرا
  • مهارت ارتباطات
  • مدیریت سرور
  • مدیریت پروژه
  • آشنایی با مفاهیم سئو (SEO)

درآمد طراح وب :

یک طراح سایتی که کمتر از دو سال سابقه کاری دارد می تواند حقوقی بین 1000000 تا 3500000 میلیون تومان و اگر بین 3 تا 7 سال سابقه کاری دارد حقوقی بین 3500000 تا 12000000 میلیون تومان داشته باشد .

مدیر دیجیتال مارکتینگ،

مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست:

مدیر دیجیتال مارکتینگ باید با تمامی موارد فوق آشنا باشد و حتی تجربه کار در زمینه های بالا را داشته باشد. مدیر دیجیتال مارکتینگ باید تخصص کافی در سئو داشته باشد، تبلیغات دیجیتال مارکتینگ را بلد باشد، باید بتواند شبکه های اجتماعی مختلف را مدیریت کند با نرم افزارهای گرافیکی ویرایش عکس و تدوین ویدیو آشنا باشد، همینطور در کپی رایتینگ، بازاریابی و ایمیل مارکتینگ و …. آشنایی داشته باشد.

به همین دلیل است که مدیر دیجیتال مارکتینگ باید حداقل دو سال سابقه کاری داشته باشد.

 

درآمد مدیر دیجیتال مارکتینگ:

حقوق مدیر دیجیتال مارکتینگ با 3 تا 7 سال سابقه کاری حدودا بین 3500000 تا 15000000 میلیون تومان می باشد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با شغل جدید و پردرآمد دیجیتال مارکتینگ و مشاغل زیر مجموعه آن آشنا کنیم و همچنین به صورت حدودی حقوق دیجیتال مارکتینگ در صورت استخدام گفته شد تا بدانید برای هر روزی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت نمی کنید چه فرصت بی نظیری را از دست می دهید.

https://farin.academy 


Arak Hack

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها